trofea ze zlotów :))



powrót do strony głównej



      Pomyślałem sobie, dlaczego by tak nie udostępnić w sieci skanów itinererów. Skoro myśmy się świetnie bawili, czemu inni mieliby nie skorzystać z okazji? Jeśli ktoś nie jest zbyt zorientowany, cóż to takiego jest ten itinerer, może się dowiedzieć w dwojaki sposób; ściągnąć go z poniższych linków lub też poczytać opisy w dziale rajdy. Okay, już tłumaczę. Jest to ni mniej ni więcej, tylko opis trasy, którą załoga ma przebyć. Trasa jest podana jako zbiór obrazków(schematów), które przedstawiają wybrane wycinki tejże trasy z podanymi kilometrami(przebytymi od stratu). Nie sposób nie trafić do mety, jeśli przestrzega się kilku zasad:

     po pierwsze - każdy obrazek jest tak rozrysowany, że załoga wjeżdża od "dołu", czyli nawet jeśli na przykładowej krzyżówce skręciliście w lewo, to następny schemat przedstawia trasę ponownie od dołu;
     po drugie - zawsze jechać główną drogą, jeśli jest skrzyżowanie z główną drogą skręcającą w lewo lub prawo, a itinerer nie obejmuje tego żadnym obrazkiem, znaczy się jedziecie tak, jak główna droga;
     po trzecie - nie wierzyć ślepo kilometrom rozpisanym na itinererze, każdy wóz ma inaczej zestopniowane zębatki i rozmiary opon, więc każdy po przebyciu iluś tam kilometrów oszukuje w stosunku do drugiego, a czasem walnie się autor itinerera.. więc wszystko zależy od Was, od spostrzegawczości i intuicji.

      Zeskanowane itinerery są spakowane zip'em, tak więc nie powinno być kłopotów z rozpakowaniem. Każdy z nich zawiera krótki opis miejsca startu i mety. Jeśli ktoś przejedzie całą trasę lub tylko jej część zgodnie z tymi itinererami, proszę o kontakt i wrażenia. Pozwoli to na udoskonalenie itinerera na kolejne rajdy.

      Życzę miłego oglądania, poznawania lub też rajdowania. W razie jakiś pytań - piszcieKajTan@gazeta.pl